måndag 11 juni 2012

PENDELN

Det är så spännade med olika skrönor och sätt att se vilket kön bebis har.
Jag vill testa flera saker bara för att kunna se sen vilka som inte stämmer.
Inte för att något test är bra.
Då hade vi ju kunnat skippa könsul.
Men ändå.
Ett medium har sagt att vi ska få en pojk.
Bikarbonattest visar tjej.
90% av de som gissar spontant, pga min magform, säger pojk.
Igår gjorde en jobbarkompis pendeln på mig och den visade tjej.
Finns det fler tester?

Vi bryr oss inte om vilket kön det är .
Annars hade vi frågat på ultraljudet.
Vi känner att alla andra blir så inkörda på färger när de vet kön.
Blir det en pojk vill vi inte bara ha blått och drakar och blir det en tjej är bara rosa inte att tänka på.
Jag och Jacob gillar inte rosa så mycket ändå.
Dock skulle jag köpa lite rosa om det blir en pojk, bara för att.
Och klänningar är fint men spetsar och gulligull är inget vi hoppar högt över.
Tunikor är okey, klänningar..
Na.
Så för att inte påverka andra och gör att ha överraskningen till förlossningen så struntade vi i att ta reda på kön.

Fast det hade vart bra att veta med tanke på namn.
Vi vill inte kära ner oss i fel namn.
Men vi har nog två som det står mellan, om de nu passar vill säga.
Det får vi se då!

1 kommentar:

  1. Jag gissar på att det är en liten flicka som gömmer sig där inne! :)

    Hittade förresten detta:

    Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull
    Låt koka ca 10 minuter
    Låt svalna så det kallnar, häll över spadet UTAN rödkålen i en behållare.
    Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.
    låt sedan stå stilla några minuter.
    Avläs sedan färgen!

    RÖTT/ROSA/GUL/ORANGE indikerar POJKE
    LILA/BLÅ indikerar FLICKA

    Hur gör man bikarbonattestet?

    SvaraRadera