onsdag 20 juni 2012

DREAMER

Tuff natt.
Mardrömmar om häxor, gamlingar, nybyggda hus och hättor.
Vi, jag vet att jag inte var ensam men vem som mer var med minns jag inte.
Vi skulle i vart fall någonstans men vart minns jag inte.
Hättorna flög omkring men vad de gjorde minns jag ej.
Husbygget var klart men vad vi gjorde där har jag inget minne av.
Det enda jag kommer ihåg är att jag vaknade och var rädd och svettig som ett vildsvin.
Hormoner.
Frågan är om jag vågar sy mer hättor?
De hemsöker mig.
Nää, vad kan väl en hätta ställa till med?

Nu ska jag upp och hoppa och sy tre hättor till.
Jag hittade lite mer tyg på loppisen igår.
Sen ska jag till Annelie för att testa hättor på riktig bebis.
Efter det får det bli planering inför morgondagens midsommarbravader.
Lekar och mat.
Vi brukar fira midsommar i en stuga med Jacobs mamma med vänner men i år firar de en 50-åring i Malmö så vi får klara oss på egen hand.
Det blir partytält i trädgården med andra fina vänner, gitarrspel, färskpotatis (jag försöker att inte ta till mig "nypotatis", det känns mer hemma med färskpotatis), rödlökssill och mina egenodlade jordgubbar.
MUMMA!

Jag kan inte förstå att det är juli nästa vecka.
Semestrarna har börjat för en månad sen på jobbet.
Galet vad denna sommar går snabbt.
Det är så typiskt att de snabbspolas när jag är gravid.
Jag vill hinna med.

Så, god morgon!



Helt inlägssomatchande bilder på mobilinspiration.

1 kommentar:

  1. åå vilka fina mobiler!

    Galet att det är juli snart, håller med...

    SvaraRadera