måndag 25 juni 2012

DRÖMMAR

Jag har två nätter i rad drömt om bebis.
Båda gångerna har mamma tagit Kotten.
Första gången hade hon hen i tre veckor innan jag fick hämta hem henom.
Inatt var jag på förlossningen.
Där var salar med cirkus 10 sängar.
Flera förlossningar i varje sal.
Utanför fanns simbassänger, gym och matsal.
Bussar stannade utanför och släppte av människor, som om förlossningen var en utflyktspunkt.
Jag träffade flera gamla klasskompisar i matsalen.
Människor jag inte träffat på många år.
Efter lite chill på gymmet så skulle bussarna avgå så vi gick ut.
När jag klev på bussen satt mamma och höll vår bebis.
Jag kommer inte ihåg att jag gick igenom en förlossning, i någon av drömmarna.
Sövd?
Men i alla fall, nu funderar vi på att mamma får ha en övervakare när hon träffar sitt barnbarn..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar