måndag 23 juli 2012

SVULLO

Efter alla färjor så anlände vi till Stockholms stad.
Jag tänkte att vi går så länge vi (jag..) orkar.
Gamla stan, Slottet, Risdagen, Drottninggatan, Plattan, Hötorget, Östermalm, Djurgården, Aquaria m.m
Plattan kändes för övrigt väldigt liten.
Eller allt var mindre än vad jag trodde faktiskt.
Vi kollade in massa kul butiker men kikade mest.
Jag handlade Levaxin och tvål.
Tänk, Levaxin från Stockholm.
Häftigt.
Jacob tröttnade på affärerna rätt snabbt.
Något, förmodligen de nya skorna, gjorde att varje butik larmade när han gick in och ut.
Superskumt.
Vid 18-tiden var vi "hemma" på Rindö igen.
Så skönt att komma ut på en grön och tyst ö.
Storstäder är inget för mig minsann.
Fast det har varit en trevlig liten rundtur i hufvudstaden.
Fast kroppen min håller nog inte med.
Fötterna var uppblåsta, benen pulserade, hugg i höfter och ljumskar, sammandragningar och andfådd.
Men som sagt, en fin dag!
Jag är nöjd med första besöket här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar