söndag 8 juli 2012

BYTE

Från Ulricehamns stad och mamma till Gullereds landsbyggd och pappa.
Från byggnader till skog.
Från restaurang till fiska i sjön.
Det är alltid skönt att komma ut till landet även om jag vant mig vid stadslivet.
Inte för att det någonsin kommer att bli som det var när jag bodde här.
Då var vi fyra i familjen.
Plus min fina hund Smulan.
Grannarna, barnen, bodde fortfarande hemma.
Vi badade i dammen, spelade monopol och brännboll. Plockade bär, fiskade och gjorde skattjakter.
Skogen och naturen finns kvar men det andra är förändrat.
Allt är föränderligt.

Imorgon ska jag ut på skattjakt i pappas bråte.
Alltid hittar man något.
Dessutom ska jag planera inför nybyggnationen av vår sommarstuga här uppe. Haha!
Pappa och lillebror nappade på idéen direkt. Bror satte sig vid datorn och började googla på olika stugförslag. Nästa sommar ska vi börja bygga enligt honom.
Känner jag honom rätt så har han redan börjat rita ut allt imorgon.
Fina stora lillebror.

Nu ska jag sova till fårens bräkande och hoppas på en fin morgondag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar