måndag 2 juli 2012

HISS OCH DISS

Dagen började fint med städkänsla och pepp.
Sen fick jag ett samtal från en ledsen vän.
Hennes hund var jättedålig så jag slängde mig i bilen.
Körde en vanlig genväg där man egentligen inte får köra.
Och vem står inte där?
En fint målad bil i vitt, blått och reflexgult.
1000:- mindre på kontot beger jag mig vidare.
Hunden, matte och husse åkte mot djursjukhuset och jag styrde hemåt igen.
Denna gången utan att nyttja vår vanliga genväg.
Försöker tvinga bort irritationen på boten med hög musik och muffins.
Funkar lagom.
Gjort är gjort.
Jag hoppas djursjukhuset ger mina vänner bättre besked än dåliga.
Denna dagen, ett liv.

Här är i vart fall bilder av tygerna och glasen från gårdagens loppisrunda.
Möblerna visas senare efter lite målning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar