lördag 18 augusti 2012

SHWETT

Svetten rinner.
Kôvet som di säger där hemma.
Jag har kollat på en dokumentär om bananodlingar i Nicuragua.
Hemska värld.
Hemska oss som sätter oss på de som är mindre.
Jag känner för att gå till ICA och köpa allt ekologiskt, KRAVmärkt och rättvisemärkt de har.
Bara för att visa att jag bryr mig.
Jag vill sy.
Jag vill göra en tavla.
Jag vill på loppis.
Det är mycket jag vill just nu.
Jag vill gå ut och gå.
Se skogen, plocka svamp och bär.
Fruktansvärt irriterande att inte kunna göra allt man vill.
Kluven dag.
Jag vill baka också.
Först ska jag gå in och väcka Jacob.
Vi var uppe vid halv 5 för att fiska så det blev till att ta en middagslur.

Jag vill kunna planera mina dagar men det är svårt.
När kommer Kotten tro?
Jag vill kunna skriva in i almanackan och våga åka iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar