lördag 18 augusti 2012

BJÄSSE

De deppiga dagarna blir fler.
Det är lördag och jag kan inte ta mig för något.
För mycket känslor på en gång?
Jag har inte orken till att göra något och jag orkar inte se den här lägenheten mer.
Jag försöker få mig på pysselhumör.
Jag tänker stycka bodyn(?!) jag sydde i högstadiet till min kusins första barn.
En scoutbody var tanken.
Jag blev aldrig klar och tur var väl det.
Att jag inte visste hur stora/små kläder en bebis har kanske inte var så konstigt men min sylärare?
Hur tänkte hon?
Den randiga bodyn är i strl 56.
Galet.
Så, jag ska se om jag kam göra något nytt av den där bjässen till body minsann.
Om jag nu kan hitta min pysselkänsla någonstans bland allt annat.
Om inte så kanske jag borde ta cykeln och kolla på havet.
Det brukade hjälpa.
Eller cykla in till stan och dricka drinkar.
En med lime hade vart gött.
Hade hjälpt en stund.
Eller så kan jag fortsätta moffa i mig muffins.
Det brukar dock inte hjälpa.
Nåväl.
Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar