fredag 31 augusti 2012

FRI DAG

Dålig sömn inatt.
Oroligt.
Mardrömmar varje natt.
Ont i höften.

Ändock har lite pyssel blivit av.
Fast utan koncentration.
Ackompanjerat av julmusik.
Stugan till vårt tomteland är klar.
Jacobs släkt har det som en tradition, att ställa upp ett tomtelandskap.
Nu kommer traditionerna bli än mer viktiga med Kottis.
Cirkus 200 glasspinnar och lite tändstickor gick det åt.
Tur att panduro har storpack för inte ens jag, i detta tillstånd, hade pallat med att moffa i mig 200 pinnglassar.
Snacka brainfreeze.
Nu sitter jag och knåpar med en mobil som jag tänkt hänga över skötbordet.
Samtidigt ska jag kolla på andra säsongen av Grey's Anatomy.
Stibban och jag började kolla för flera år sedan men det rann ut i sanden.
Nu kände jag att det var dags att ta upp den igen.
Serier ska tydligen vara bra att ha som mammaledig, höhö.

Åh, jag vill ha jul och snö.
Japp.
Och Kotten, såklart.




1 kommentar: