torsdag 23 augusti 2012

GRODAN

Först vare BMbesök idag.
Blodtrycket var bra och sf-måttet var på den gröna linjen i mitten.
18 kg plus visar vågen.
Det känns i knäna, mer och mer varje dag.
Det börjar bli jobbigt att sova med.
Vaknar så fort jag måste vända på mig,
Ta tag i sänggavel och dra mig över.
Omständigt och klumpigt.
Fast jag behöver inte springa upp på toa i alla fall.
Sammandragningarna löser av varandra.
Trötthet.
Slutet är nära.
Inom en månad är Kottis här.

Men idag träffade jag Sandra och hennes 18 dagar gamla "Grodan".
Svårt med namn.
Tur att man har 3 månader på sig att bestämma sig.
Men vad händer efter där?
Någon annan får bestämma namn?
Omhändertagning?
Böter?
Lilla Grodan.
Så liten och så fin.
Och lugn.
Och Sandra har blivit av med magen och 20 kg.
Galet!
En hätta i hjärtetyg fick "Grodan" i välkommen-till-världen- present.
Den passade minsann!

Jag toklängtar efter förlossningen idag.
Tok-tok-tokmycket!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att ta tag i sänggaveln för att ta sig runt. Tyvärr måste jag springa på toa minst en gång varje natt. Tröttsamt. Nu om någonsin skulle jag vilja sova en hel natt utan att vakna, passa på liksom innan KB kommer och ska ha mig vaken hela natten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att vända sig är inte det lättaste minsann.
      Fast jag får ändå sova massor av timmar.
      Nästan så jag får dåligt samvete gentemot andra gravida ;)

      Radera