tisdag 7 augusti 2012

FÖRÄLDRAKURS

BM sa bland annat:
"...vissa klarar det inte och behöver smärtlindring..."
Klarar det inte?
Det gör mig galen.
Som om det är OS?
Det är väl skitbra att det finns hjälp att få på vägen!
Sånna kommentarer gör att det blir en prestigetävling och att vissa ses som starkare än andra.
Suck.
Jag vill helst inte ha epidural för att jag inte tycker om läkemedel överlag.
Det känns som min kropp blir förgiftad men behöver jag det så är jag inte den som är den.
Sen finns det andra läkemedel och saker som ges/händer vid en förlossning som jag inte förstår.
Typ sprutan för att livmodern ska dra ihop sig efteråt.
Kan inte min kropp klara det själv?

Många tankar och de hinner nog ändras några gånger innan det är dags
Nästa vecka ska vi i alla fall besöka förlossningen!

Nu ska jag ta tag i dagen.
Det är inte lätt att gå upp vid 8.
Vi som sover till 12.
Hela dygnet blir kockofläng!
Sy eller slakta en gammal kassaapparat, det är frågan?
Ciao!

2 kommentarer:

  1. Min kropp klarade tydligen att dra ihop livmodern med egen kraft för någon spruta fick jag inte eller så innehöll den väldigt starka doser utav minnesluckorframkallning :)

    Att vägra smärtlindring för att visa sig stark är enligt mig idioti, ingen kommer hylla dig men möjligen lida med dig.
    Att våga ta smärtlindring i den mån det behövs är fint, att våga be om hjälp är liksom sällsynt.
    Jag som du ger gärna inte medicin till kroppen och den här gången klarade jag mig på tre andetag lustgas, nästa gång är nästa gång och jag gör och tar vad som krävs :-)
    Dumma BM som uttalade sig om prestige!

    SvaraRadera
  2. Det där är så fånigt... Tycker det är jättebra att det finns lindring om man vill det. Fan, ingen säger åt en att man är en tönt för att man tar bedövning vid en rotfyllning, men plötsligt när det enbart är "kvinnogöra" (som föda barn faktiskt är) så snackar man genast om att klara det utan/att det är svagt att ta bedövning. Snicksnack. Kan säga, att efter de förvärkar jag har på nätterna är jag MYCKET glad över all smärtlindring som finns.

    Min BM uttryckte det som att det var ett smörgåsbord för oss att välja och vraka ifrån, den bilden tycker jag om. Jag är öppen för all smärtlindring! Helst pudendusblockad som jag verkligen vill ha. Tusan, jag har haft nog ont under hela graviditeten utan att någon hjälp funnits, kan jag få det vid förlossningen tar jag den gärna. ;)

    Och den där sprutan, det är väl mer för dem som kanske har problem. Ibland funkar ju inte kroppen som den borde. :)

    SvaraRadera