torsdag 14 februari 2013

HJÄRTEDAGEN

Så är dagen förbi.
Jag är lite halvavis på de som jobbar i blomsterbutik sånna dagar.
Att få fixa med blommor, känna lukten från snittkylen, stressa lite lagom.
Ja.
Fast det är bara det, annars är alla hjärtans dag bara dryg.
Det kunde dock vart en fin dag om inte alla gjorde som alla andra,
år efter år.
Det är enda dagen som det till 90% är manliga kunder.
Alla ska ha röda rosor.
Det värsta är ändå numera facebook som överbelastas med bilder på buketter, ljus och lyxig mat.
Bekräftelsebehovet är stooort denna dag.
"Kolla här hörrni, jag är älskad!"
Ja, jag må låta bitter men denna dagen kunde varit fin men blir bara uppshåsat och en tävling om den finaste kärleken och den mest romantiska partnern.
Påminn mig nästa år om att inte gå ut på facebook på nån vecka vid 14 feb.
Så slipper jag bli irriterad.


Så, här kommer mitt bidrag till årets kärleks-bekräftelse-dag.
Jag måste ju visa att vi också har det bra liksom.
Min tredje bukett på cirka 4,5 år.
Jacob fick ett kinderägg.
Aston fick gröt.


2 kommentarer:

  1. Sluta vara bitter, kärlek är fint oavsett om det nu måste ha en speciell dag ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kärlek är det finaste som finns men den måste inte publiceras på Facebook.
      Jag skulle vilja att alla tänker såhär innan bilden trycks ut på nån social media:
      "Varför lägger jag upp den här?"

      Så igen, kärleken är allt.

      Radera