söndag 13 januari 2013

NAMNGIVNING

Så är det klartt!
Aston heter nu Aston.
Vi funderade idag på om vi skulle dra till med nått annat namn, bara för att.
Typ Agaton eller Arvid men nä.
Det blev Aston!
Ceremonin blev bra.
Han fick sina namn tillsammans med de fyra elementen.
Jord - ett bonsaiträd som fick lite extrajord. (Hur skjutton ska jag få trädet av överleva tills Aston får ta hand om de själv?)
Vatten - trädet behövde vattnas.
Luft - en fjäril placerades i trädet.
Eld - Aston fick en ljusstake, designad av Ernst K, med ett ljus i som tändes.
Sedan sjöng farfarGunnar en låt han skrivit till Aston, en jättefin låt, och en låt vi önskat.
Första gången av Magnus Uggla.
Vi käkade smörgåstårta och sen "vanlig" tårta.
Det var dagens höjdpunkt enligt mig.
Jag och mamma slet hela dagen igår.
Eller, hon passade bebis och höll mig sällskap i köket medans jag bakade 6 sockerkakor och vispade ihop mellankladdet till bottnarna.
Vit chokladdfluff, citronmousse och limefrosting.
Jag är gryyym!
Jag svor en del men tårtan blev faktiskt riktigt bra.

Aston fick massa fina paket.
Barnkammarböcker, spargrisar, födelsedagståg, halsband med tåg, fotoram, skor, jordglob, pengar, skjorta m.m

Nu avslutade vi kvällen med att äntligen få i Aston lite ersättning!
Blandad 50/50 med bröstmjölk men ändå!
Jag kan skymta en liten ljusglimt långt där borta.
Är det frihet måntro?
Natti!





1 kommentar:

  1. Finaste familjen <3

    Tårtan - en kopia av den är välkommen precis när som helst!!!

    SvaraRadera