lördag 17 november 2012

LOPPAT x2

Igår gick jag och Aston till Emmaus.
Han sov så gott tills vi gick igenom dörrarna till affären.
Precis då kände han för att börja skrika så vi fick gå ut igen och söva om honom.
Tillslut tog jag mig in med en halvvaken onge så det blev snabbshopping.
Lite röda julgardiner och kläder till Aston.
Bland annat en Molobody med ett sött rådjur för 30:-.
Lite tvättsliten men så söt!
Fyndade en finkappa till honom också.
Frågan är om den kommer bli använd.
Den är kanske bara just fin och intr så praktisk?

Idag gick vi till Amnestys loppis.
Julia hängde på i höstkylan.
Det blev lite mer jultyg/gardiner, julkulor i glas, alla gamla vi har är i plast för att vi hade katter innan som klättrade i granen.
Oftast låg gran och tillhörande dekorationer överallt varenda morgon.
Same procedure every day.
Jag hittade också en ram som kanske blir en diy-julklapp och sen fyndade jag ett kemirör(?)!
Den blir skitcool som vas.
Sen när vi skulle gå så visade Julia mig några snygga pinnstolar.
Vi som vart på jakt efter nya stolar nappade direkt!
160:- för fyra grönmålade, sköna, pinnstolar!
Ut med de gamla i skinn som bortdomnar allt nedanför låren.
Perfekt loppisdag!

Nu ska jag städa iordning köket så det blir supermys!
Att lite loppisfyndning kan ge städpepp!?
Jacob borde låta mig gå på fler loppisar!
Höhö!


Före och efterbild på köksbordet.
Tyvärr inte iordning.
Allt för att krångla till det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar