måndag 20 februari 2012

NY VECKA

Idag räknar vi mig som i v 13.
Häftigt!
Idag fick också chefen reda på att Kotten finns.
Hon blev glad!
Eftersom jag kommer ha BF tidig i september så kommer jag söka havandeskapspenning från tidigt i juli.
Därför har jag klurat hur jag ska göra med semestern?
Semester i juni eller skita i semestern?
Det är mitt stora problem.
Och det måste vara löst till imorgon.
Nåväl.
Det löser sig.

Idag har jag haft en dag med Annelie.
Hon som satt hos BM och avslöjade oss!
Vi har pratat om allt från namn till barnvagnar.
Hon drog med mig och visade i en butik också.
Emmaljunga verkar bra och stabila.
Men först ska vi kolla om pappa har kvar vår gamla vagn.
Så jäkla häftig!
I helgen ska jag röja på hans vind.
En gåstol ska vi inte ha.
Det finns alla möjliga åsikter om den.
Min är att den är onödig.
Rosa lulllullsaker går bort direkt också.
Det finns inget praktiskt eller nödvändigt med massa spetsar.
Dessutom kommer jag få ett tufft jobb med att kränga på barnet spetsarna om det visar sig vara en kille.
Jacob är inte lika öppen som mig för att skita i färger och former.
Även om han är mer framåt än andra!

Nu börjar vi berätta för våra kompisar vad som lurar i min mage.
Det känns så konstigt och nervöst.
Någon kanske blir ledsen för att vi inte kan umgås på samma sätt längre?
Så får det inte bli.
Vi ska dra med bebis överallt.
Det kanske är något alla säger men vi ska verkligen kämpa med att komma ut.

Nu blir en tallrik med tacos och så ska jag smygkika på Big Brother.
Jag ska dock inte fastna.
Det har jag verkligen lovat mig själv.
Inget.
24/7.
BigBrother.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar