fredag 17 februari 2012

MORMOR

Min mamma skulle ha en helg i Stockholm nu.
Hon och hennes bästa vän skulle gå på en show, äta gott och bara vara.
Så jag tänkte,
jag kan lika gärna överraska henne nu.
Hon visste att jag inte hade haft ägglossning.
För det var ju vad vi trodde.
Jag berättade att den där ägglossningen som jag inte hade var en ägglossning och att hon skulle bli mormor.
Hon blev glad och ville krama oss,
nu omedelbums.
Men det går ju inte så det får bli nästa helg!
Hon berättade att hon imorse hade tänkt på att hon måste skaffa en resesäng snart.
Hon har ju vetat om våra försök.
Hon hade tydligen något på känn!

Så kul att äntligen få berätta för mamma!
En vecka utan att säga något har känts som en evighet!
Min lilla mamma.
Kottens lilla mormor.
Kärlek.

Nu ska jag bara ringa bror och pappa med!
Nervöst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar