söndag 10 mars 2013

KÄRLEK

Äntligen!
Äntligen är de gifta!
Jag har vart så nervös och stressad.
Som om att det var jag som skulle gifta mig?
Finaste bröllopet med finaste vännerna!
Jag klarade av att sjunga sången jag skrivit om till brudparet.
Just den sången har malt i huvudet hela tiden.
Nervööös!
Jag dom hade velat prata med Julia om sången men den skulle ju vara en hemlis.
Jag sjunger liksom inte inför folk men när Julia sa att hon skulle överraska Viktor med att sjunga en sång så tänkte jag:
Vafasen, jag lever en gång och har jag bu skrivit en text till dom så är det klart att de ska få höra den!
Sen att de knappt hörde vad jag sjöng för att jag grät samtidigt spelar ingen roll.
Och Julias sång var så fin!
Hon som inte heller sjunger inför folk.
Prästen grät hela tiden.
Alla grät hela tiden.
Blommorna blev bra under omständigheterna.
Jag har dock inga bilder på mobilen på bukett och tärnbollar.
Jag hade ingenstans att förvara dom först så de slog ut väldigt mycket och under gårdagen så frös allt så det sista var det bara en ljusbrun sörja av nejlikor och rosor.
Den sörjan fångade Jacobs syster så det blir hon som gifter sig härnäst.
Sen att Jacob fångade Julias strumpeband och att det också tydligen betyder att han ska gifta sig vet jag inte vad jag tänker om.
Det är verkligen galet mycket planering för ett bröllop och J och V har verkligen gjort allt kanonbra!
Att vara 70 mil ifrån bröllopsplatsen är inte det lättaste.

Nu är alla helt lugna.
Julia och Viktor är nu man och fru.
Jag och Jacob är lika sletna som efter en ordentlig fylla.
Fast då har vi bara druckit 1 glas champagne och ett glas vin.
Galet.
Nu är vi påväg till Norge, Trysil, för en vecka av ännu mer snö.
Jag ska lära mig att åka snowboard och vi har massa barnvakter.
Tyvärr har jag glömt bröstpumpen hemma men det löser sig ändå.
Nu äre semester!

Kärlek!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar