torsdag 13 december 2012

ETT ÖPPET BREV

Kära nya granne,
jag förstod att du blev arg över att vi pratade om en eventuell haschrökning.
Jag misstror varken dig eller dina vänner, jag bara konstaterade att vårt trapphus luktade annorlunda.
Detta gjorde att vi började spekulera kring vad det kunde bero på.
Den förste jag misstänkte var faktiskt en annan granne med tillhörande vänner.
Bara så du vet.
Dessutom har jag vänner som röker på.
Visserligen inte i Sverige.
Men ändå.
Alkohol är i många fall värre.
Sägs det.
Men nu när du känner till min bloggadress är du välkommen att läsa andra inlägg och inse att jag inte alltid är allt för seriös i mina texter.
Ta mina ord med en nypa salt, Talle.

Vi ses i trapphuset, vi hoppas att du kommer att trivas.
Var försiktig när du bär upp saker.
Jag har halkat X antal gånger.
Och bara så du vet, torktumlaren är sönder men den blir snart bra igen.
Ifall du tänkte tvätta alltså.
Alltid bra att veta.

Med vänlig hälsning,
din kära granne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar