tisdag 17 april 2012

TISDAGSTRIX

Jag vaknade och tänkte:
Vad ska jag göra idag tro?
Jag kom inte på någonting.
Blankt.
Inte ett jota.
Ändå fick jag masa mig upp,
äta lite,
kolla in televisionen.
Sedan kände jag helt plötsligt för att sy.
Drog fram ett mönster på en förklädesklänning.



Klippte lite i ett påslakan.
Trampade lite på symaskinspedalen.
Hittade inga passande knappar så jag kunde inte slutaföra arbetet tyvärr.
Jag ska kolla på myrornas i eftermiddag efter några fina, gula kanske.


En gul eller blå ficka borde sys på framtill tror jag.
Och kantband.

Sen fick jag för mig att fotografera lite.
Mest migsjälv faktiskt.
Jag har fått höra att jag ska ta mycket kort på magen!
Det är nog rätt bra.
För att minnas.
Jag kommer inte ens ihåg hur min mage var innan Kotten invaderade.
Och det är ju inte så längesen.
Så tänk när magen försvinner snabbare än när den växte sig stor.
Sicken chock och hur ska man kunna minnas bollen..
Kameran är bra att ha!



Nu blir det lite maaat, tv och sedan beger jag mig mot staden för loppis, tyghandel och ung mamma-grupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar