tisdag 6 mars 2012

NALLE

Nu kom posten.
Och med den,
den vita nallebjörnsoverallen som jag köpte för 2:- på tradera.
Lite lagom sådär!



Dessutom är det en väldigt fin dag.
Solen håller i sig!
Jag känner för att städa.
Nötgrytan står på spisen och puttrar.
Jag hör min granne Totte spela på sin gura.
Bakgrundsmusik.
Sen ringde mamma och sa att hon kommer ner i helgen!
Mamma, min mamma.
En helg med god mat,
kramar,
loppis,
och bara vara.
Sen ska jag beställa biljetter för att ta mig till Skövde om två veckor.
Mot Angélica med familj!
Längtar!

Fina vår!

Igår fick J. för sig att vi skulle lyssna på Kottens hjärta igen.
Lite jobbigt och lite spännande.
Tänk om det inte skulle höras något?
Och det tog tid.
Jag höll på att ge upp.
Det enda som hördes var min puls.
Tur att jag lever i vart fall, tänkte jag.
Sen, bakom min puls,
fanns en liten galloperande häst.

Så fint.
Jag känner också att mer och mer av magen blir till bebismage.
Som en liten melon.

Sen, svullnaden gör ju att det blir till en fotboll ibland.
Kvällarna ser jag ut att vara i sjunde månaden.


Nu ska här röjas i pysseltummet!
Solong!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar