onsdag 17 oktober 2012

SOVA?

Det är så typiskt.
15.30
Jag känner mig väldigt trött med huvudvärk på G.
Söver bebis, funkar faktiskt!
15.45
Smsar Jacob att vi ska sova och att han inte får väcka mig, inte ens om jorden går under. Typ.
16.00
Vaknar till lite av ett sms men somnar om igen.
Trodde jag ja.
Då har hyresvärden fått för sig att såga plåt utanför vårt sovrumsfönster.
Tack.
Funderade en kort sekund på att begå ett blodigt brott men stillade mig.
Tänkte att jag kan nog somna ändå.
Blundar.
Tänker får.
Döda får.
Då slutat sågandet!
Äntligen.
Sooova!
zzzZZ...
Bebisgrymt.
Bebisvrål.
Va i h..?
Och där gick sågen igång igen ja.
Ett vackert sms gick iväg till Jacob bland annat innehållande orden:
- slå ner
- hyresvärd
- huvudvärk
- din son

Till slut, nu, några timmar senare så har jag trots allt fått nån timmes sömn.
Men vilket jäkla jobb innan man kommer dit liksom.
Varför kan folk inte sammarbeta?
Så undrar man varför det är krig i världen liksom.
Hallå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar